Pages

Saturday, November 12, 2011

မဂၤလာပါ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားခင္ဗ်ား…
ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ အခါကာလ၌
သာဝတၳိျပည္ အႏၶဝန္ေတာအုပ္အတြင္းဝယ္ ရဟႏၲာမ အရွင္ျမတ္ ဝဇိရာေထရီ
ဘိကၡဳနီမသည္ ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ ကပ္ေရာက္၍ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာျဖင့္
သမာပတ္ဝင္စားေတာ္မူေန၏။ သမာပတ္မွထေသာ အခိုက္၌ မာရ္နတ္၏ အေမးပုစၧာကို
ရဟႏၲာမ အရွင္ျမတ္ ေျဖၾကားေတာ္မူသည္ကို ေဖာက္သည္ခ် ေရးသားမွ်ေဝလိုပါ၏။
ဤသို႔ မွ်ေဝရျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ -
သဘာဝအသြင္၌ အဓမၼအျမင္ျဖင့္ ရႈျမင္သံုးသပ္မႈ (သို႔မဟုတ္) မွားယြင္းေသာ
အထင္စြဲ၊ အျမင္စြဲ၊ အယူစြဲ၊ ဝါဒစြဲ ဆိုသည့္ ဒုကၡကိုၿမဲေစေသာ အစြဲမ်ားကို
ေနေရာင္ေရာက္ရာ ျမဴခိုးမ်ား ကင္းစင္ပေပ်ာက္သည့္အလား စင္ၾကယ္
ကင္းေပ်ာက္ေစျခင္းငွာ ျဖစ္၏။
ႏွလံုးသြင္း ဖတ္ရႈအၿပီးမွာ ေနေရာင္ႏွင့္ပမာျပဳေသာ လင္းေသာအသိ
ျဖစ္ေပၚ၏ေလာ? ဆိုသည္ကိုလည္း စာရႈသူတို႔ကိုယ္တိုင္ ဆန္းစစ္ သံုးသပ္ၾကပါရန္
ေရွ႕ဦး၌ပင္ ခင္မင္ေလးစားစြာျဖင့္ အႀကံဉာဏ္ေပးလိုပါ၏။
မာရ္နတ္၏ အေမးပုစၧာ (၄) ပုဒ္မွာ -
(၁) အဘယ္သူသည္ သတၱဝါ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ပါသနည္း?
(၂) သတၱဝါျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္သူကား အဘယ္သူနည္း?
(၃) အဘယ့္ေၾကာင့္ သတၱဝါ ျဖစ္ေပၚလာရသနည္း?
(၄) အဘယ္ေၾကာင့္ သတၱဝါ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားရပါသနည္း?
တို႔ျဖစ္သည္။
ပုစၧာ၏ အေျဖသို႔ အၾကည့္ မေရာက္ခင္မွာ-  မိမိ၏ လက္ရွိ အသိျဖင့္
ထိုပုစၧာတို႔အား ေျဖစမ္းၾကည့္ေစလိုပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ရဟႏၲာမ
အရွင္ျမတ္၏ ရွင္းလင္းေျဖဆိုေသာ ေျဖဆိုကို ဖတ္ရႈႏွလံုးသြင္းၿပီးေနာက္မွာ
ျဖစ္ေပၚမည့္ အသိႏွင့္ ယခုလက္ရွိ အသိ၏ ျခားနားမႈ ကို ထင္ရွားစြာ
ထုတ္ေဖာ္သိျမင္ေစလို၍ ထိုအသိႏွစ္ခု၏ ျခားနားမႈကို ထင္းလင္းစြာ သေဘာေပါက္
နားလည္ေစရန္ျဖစ္သည္။

ရဟႏၲာမ အရွင္ျမတ္မွ ဤသို႔ ရွင္းလင္းေတာ္မူ၏။
" အို..မာရ္နတ္... အဘယ္ေၾကာင့္ သတၱဝါဟူ၍ ယံုၾကည္ၿပီး ေနရသလဲ၊ ဤသို႔...
ယံုၾကည္ေနျခင္းသည္ သင့္မွာ ဒိ႒ိ(အျမင္မွား) ျဖစ္ေန၍ေလာ..။
ဤခႏၶာငါးပါးသည္ သုခမေရာ ဒုကၡသေဘာသက္သက္ သခၤါရတရားအစုႀကီးသာလွ်င္ ျဖစ္ေပ၏။
ဤေလာက၌ သတၱဝါဟူ၍ ေခၚေဝၚစရာ မရအပ္ မရႏိုင္ေပ။
ဒုကၡသစၥာတရားသည္သာလွ်င္ ျဖစ္ေပၚ၏။ ဒုကၡသစၥာတရားသည္သာလွ်င္ ခဏကေလးမွ်
တည္လည္း တည္တံ့၏။ ခ်ဳပ္လည္း ခ်ဳပ္ေပ်ာက္၏။ "
စာေပလာ အေရး အေျပာျဖင့္ တစ္ခ်ိဳ႕မွာ တစ္ခါတစ္ခါ မရွင္းလင္းသည္လည္း
ျဖစ္တတ္၏။ တစ္ခ်ိဳ႕မွာ အားရ သေဘာက်သည္လည္း ရွိတတ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေပ
ေရးဟန္အျပင္ ရိုးရွင္းေသာ  မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေျပာဟန္၊
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဦးေဃာသိတ၏ ေရးဟန္ ကို သေဘာက် အတုယူ၍ ေရးသားျပလိုပါသည္။
"အို... ဒိ႒ိမစင္တဲ့ စကားလံုး "သတၱဝါ" ဆိုတဲ့ အသံုးကို
လိႈင္လိႈင္ႀကီးသံုးၿပီးသကာလ ေမးေလွ်ာက္ေနတာျဖင့္ ဘယ္သူပါလိမ့္လို႔ ရဟႏၲာမ
အရွင္ျမတ္က ဆင္ျခင္ၾကည့္ေတာ့ မိစၧာဒိ႒ိ(မွားယြင္းေသာ အျမင္၊အယူ)ႀကီး
မာရ္နတ္ ကိုး။
ေဟး..  မာရ္နတ္ႀကီး.. ခႏၶာငါးပါး ကို သတၱဝါ အမွတ္နဲ႔ (သတၱဝါအထင္၊
သတၱဝါအျမင္၊ သတၱဝါအယူ၊ သတၱဝါအစြဲ)နဲ႔ သင္ေမးေလွ်ာက္တဲ့ ေမးခြန္းကိုးက
မွားေနတယ္။
သတၱဝါ လို႔ ေခၚစရာမရွိဘူး၊ ရွိတာက ခႏၶာငါးပါး=သခၤါရတရားအစု=ဒုကၡ
သစၥာ ပဲ။
ဒုကၡသစၥာတရားေတြပဲ ေပၚလာ၊ ဒုကၡသစၥာတရားေတြပဲ ခဏတည္၍ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ကုန္တာပဲ။
ဒုကၡသစၥာတရားမွတစ္ပါး အျခားတရားျဖစ္စရာ မရွိ -  ဟု ရဟႏၲာမ အရွင္ျမတ္မွ
ရွင္းလင္းေျဖရွင္းျပေတာ္မူပါသည္
ဤသို႔ - ဒုကၡသစၥာတရားအသားကို အျမင္မေပါက္ ဉာဏ္မေရာက္သည့္သူသာ
ပုဂၢိဳလ္၊သတၱဝါ ထင္မွတ္မွား၏။
သဘာဝ တရားသား အေပၚမွာ အထင္မွား၊ အျမင္မွားေတြ ဖံုးအုပ္၊ ထို ဖံုးေနတဲ့
အဖံုးေပၚ အေခၚအေဝၚေတြ သံုးႏႈန္းေနၾကသည္ကို မရိပ္မိသည့္သူမ်ားမွာျဖင့္
ထိုအျမင္မွား၊ အထင္မွားနဲ႔ပဲ ေမြး-အို-နာ-ေသ
သံသရာေၾကာရွည္ေနၾကျခင္းသာတည္း။
ထို အျမင္မွား အဖံုးတစ္ခ်ပ္ကို ဖြင့္လွပ္ေပးႏိုင္သည့္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား
ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္လာလို႔သာ -  အမွန္ေပၚ ဉာဏ္ေရာက္၍  -
ဒုကၡသစၥာတရားသားကို ျမင္၊
ဒုကၡကို မလိုခ်င္ ၿငီးေငြ႕သည့္ ဉာဏ္ျဖစ္၊
ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းကို အၿပီးသတ္ ရွင္းလင္း ပယ္ရွား၍ ဒုကၡခ်ဳပ္ရာ သုခကိန္းဝပ္
အၿငိမ္းဓာတ္ျဖင့္ ထာဝရၿငိမ္းေအးျခင္း သႏၲိသုခ ကို ခံစားခြင့္၊
စံဝင္ခြင့္ရသည္သာပ။
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ခင္ဗ်ား ... ခ်မ္းသာျခင္း သႏၲိသုခ ဆိုသည့္ နိဗၺာန္ဓာတ္
တရားျမတ္သည္ -
အထင္အရွားရွိသည့္ ပရမတ္တရားသားျဖစ္၏။
ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ သေဗၺညဳတ ေရႊဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္
ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့သည့္ သဘာဝတရားသား အရွိပရမတ္ျဖစ္၏။
အဘယ့္ေၾကာင့္ ထိုတရားသား - ဓာတ္သေဘာကို အျမင္မေပါက္ ဉာဏ္မေရာက္၍
ခံစားခြင့္မရၾကသနည္းမူ၊
ထို ဓာတ္ကို ခႏၶာက ဖံုးထား၏။
ခႏၶာကို ဒိ႒ိက တစ္ဖန္ ထပ္ဖံုး၏။
ဥပမာျဖင့္ဆိုေသာ္ ပတၱျမားကို ေက်ာက္လႊာက ဖံုးထား၏၊ ထိုေက်ာက္လႊာကို
ေျမသားက ထပ္မံ ဖုံုးထား၏။ ထိုပတၱျမားကို ေတြ႕ျမင္ဖို႔ရန္မွာ-
ေျမသားကို ဖယ္ထုတ္၍ ေက်ာက္လႊာအား ထိုးခြင္းျခင္း ကိစၥကို မျဖစ္မေန
ေဆာင္ရြက္ရန္သာတည္း။
ဤသို႔ သေဘာအားျဖင့္ မိစၧာဒိ႒ိ(အထင္မွား၊ အျမင္မွား) ကို ဖယ္ထုတ္၍
ခႏၶာငါးပါး သို႔ အျမင္ေရာက္ ဉာဏ္ေပါက္ကာ ခႏၶာ့ျဖစ္စဥ္၌ အေၾကာင္း-အက်ိဳး
ဉာဏ္ျဖင့္ ထုခြဲ၍
အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္၊ အက်ိဳးမွ အေၾကာင္းထပ္မံ - ဤသို႔ အဖန္ဖန္
ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ခႏၶာ့စဥ္မွ အႏွစ္သားကား ရွာမရ၊ မတည္ၿမဲ ပ်က္စီးျခင္းသေဘာသာ
ေတြ႕ရ။
ဤသို႔ ဉာဏ္အျမင္ ရင့္သန္၊ ထိုဉာဏ္ရင့္သန္ေလေလ... ရုပ္နာမ္ခႏၶာကို တပ္မက္
ကပ္ညွိသည့္ တဏွာအေစးဓာတ္ေတြ ခမ္းခမ္းလာေလေလ။
ေနာက္ဆံုး တဏွာအေစးဓာတ္လည္း ခမ္းေရာ - ဘယ္လို အက်ိဳး ေက်းဇူးျဖစ္မလဲ လို႔
ေမးခြန္းထုတ္ေမးစမ္း၍ ဉာဏ္ေသြးၾကည့္လ်င္ -
ဥပမာ ျဖင့္ သေဘာျမင္ေအာင္ ၾကည့္ၾကပါစို႔ -
ႏူနာဝဲေရာဂါျဖစ္ေနသူကို ဉာဏ္ျဖင့္ ပံုေဖာ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ သူ႔မွာ အေစးေတြ
ထြက္ထြက္လာ.. ထိုမွ ပြားပြားလာ... မခံခ်ိ မခံသာ ယားယံျခင္း ဒုကၡျဖင့္
ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနတာကို ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ရပါတယ္။
ေပ်ာက္ေအာင္ ကုႏိုင္တဲ့ ေဆးမေပၚေသးခင္ထိေတာ့ သူ႔မွာ ဒီဒုကၡဆင္းရဲက
အခ်ိန္တိုင္း ႏွိပ္စက္ေနတာကို ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ရပါတယ္။
အဲ... ေပ်ာက္ေအာင္ ကုႏိုင္တဲ့ ေဆးကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္သူလည္း ေပၚေရာ..
ထိုေဆးကို သံုးလိုက္တာျဖင့္ .. အေစးေတြ ခမ္းေျခာက္ၿပီး ပြားျခင္းမရွိ၊
အျမစ္ျပတ္ေပ်ာက္ေရာဗ်ာ။
ဒီေတာ့ သူ႔မွာ ေရွ႕က အခ်ိန္ႏွင့္ အမွ် တရစပ္ မရပ္မနား ႏိုပ္စက္ခံေနရျခင္း
ဆင္းရဲဒုကၡ မွေန လြတ္ေျမာက္ျခင္း သုခ ကို သူရရွိ ပိုင္ဆိုင္ သြားတာကို
ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ရပါတယ္။
နဂိုက ေနမထိ ထိုင္မသာ တၿငီးၿငီးျဖင့္ ဃနာမၿငိမ္ ျဖစ္ေနရာကေန ၿငိမ္ေအး၍
ေအးခ်မ္းေနသည့္ ခ်မ္းသာသုခကို ခံစားခြင့္ရသြားသည္ကို ဉာဏ္ျဖင့္
ေတြ႕ရပါတယ္။
ဤသို႔ ျဖင့္ ဒုကၡမ်ားခဲ့သေလာက္ ထိုမ်ားျပားသည့္ ဒုကၡေနရာမွာ -> သုခေတြ
အစားထိုးလာတာကို ဉာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ရတာပါပဲ။
ဤသို႔ေသာ သေဘာအားျဖင့္ ေနာက္ဆံုး တဏွာအေစးဓာတ္လည္း ခမ္းေရာ -
ဒုကၡမ်ားခဲ့သေလာက္ ထိုမ်ားျပားသည့္ ဒုကၡေနရာမွာ သုခေတြ
အစားထိုးလာေတာ့တာပါပဲ။
အထူးအားျဖင့္ သတိျပဳ သံုးသပ္ၾကရမည္မွာ - အရွိသဘာဝ၊ တရားစု၊ တရားသားေပၚမွာ
အျမင္မွား၊ အထင္မွားေတြ ဖံုးေနၾကျခင္းႏွင့္ (ဘယ္လို ဖံုးေနလဲဆိုေတာ့ -
ခႏၶာငါးပါးကို သတၱဝါလို႔ အျမင္မွားဖံုးတယ္၊ လူလို႔ အျမင္မွား ဖံုးတယ္၊
နတ္လို႔ အျမင္မွား ဖံုးတယ္) ထို အဖံုးေပၚ အေခၚေတြ
ထပ္သံုးၾကျခင္း(ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ ေမာင္နီ၊ ေဂ်ာ္နီ၊ မျဖဴ၊ ေမသူ၊
ဆင္းရဲသား၊ သူေဌးသား စသည္ျဖင့္) ထပ္ေလသေခ်း ထပ္ထပ္ဖံုး၍ -
ဒိ႒ိျဖင့္ ေဘာင္ခတ္၊ တဏွာနဲ႔ သိမ္းသြင္း၊ သခၤါရႏွင့္ ေျပးလႊားေနရတာျဖင့္
အားခ်ိန္ကို မရွိပါဘူး။
ကိုယ့္ရွဴး ကိုယ့္ပတ္ဆိုတာ ဒါမ်ိဳးပါလား…
ဒိ႒ိျဖင့္ ေဘာင္ခတ္ ဆိုတာက သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ထုတ္ျပန္လိုက္တာပါပဲ။ “သူ”လို႔
သတ္မွတ္မႈရဲ႕ေနာက္မွာ သူက (ဆင္းရဲတယ္ (ဝါ) ခ်မ္းသာတယ္)၊ (လွတယ္ (ဝါ)
ဆိုးတယ္)၊ (ျဖဴတယ္ (ဝါ) မဲတယ္) စသည္ စသည္ျဖင့္ေပါ့ ထပ္ဆင့္မႈေတြ
ထပ္ထပ္ေလာင္းၿပီးေတာ့ ေဘာင္ခတ္ေတာ့တာပဲ၊ ဒီလို ေဘာင္ခတ္
ကန္႔သတ္လိုက္ျခင္းသည္ သံသရာေထာင္ကို သြင္းလိုက္တာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဒိ႒ိသည္ အပယ္မ်ိဳးေစ့၊ သံသရာကိုခ်ဲ႕ထြင္တဲ့ တဏွာ-မာန-ဒိ႒ိ
ဆိုတဲ့ တရားသံုးပါး၏ ေရွ႕ေဆာင္ ေခါင္ခ်ဳပ္ေပါ့။
ဒီအျမင္မွားေနရာမွာ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါဆိုတာ အေခၚရွိ။  တကယ္ရွိ /
အမွန္ရွိကေတာ့ “ရုပ္ဓမၼ” “နာမ္ဓမၼ”တို႔၏ အေၾကာင္း-အက်ိဳးဆက္စပ္
ေက်းဇူးျပဳ၍ ျဖစ္ေန - ပ်က္ေနမႈ သေဘာသာပဲလို႔ ဆင္ျခင္ျမင္၍ သေဘာရွင္းရင္
ဒါသည္ မိစၧာဒိ႒ိ(အျမင္မွား)တရားဆိုး ေနရာမွာ ->
သမၼာဒိ႒ိ(အျမင္မွန္)တရားသန္႔ အစားထိုးသြားၿပီးေတာ့ ေဘာင္ေတြ ၊ေထာင္ေတြ က
လြတ္ေျမာက္ေနမႈ သေဘာပဲဆိုတာ အကြက္က်က် ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုေသာ္ ဒီလို တရားဆိုးေနရာမွာ တရားသန္႔မ်ား အစားထိုးမႈ
အလုပ္ကို ဝီရိယကေလးတြန္းၿပီးေတာ့၊ စိတ္ဓာတ္တြန္းအားေလးပင့္ၿပီးေတာ
လုပ္သြားဖို႔ပါပဲခင္ဗ်ား။
ဒီလို လုပ္သြားဖို႔ သတိေပၚေအာင္ ေက်းဇူးျပဳျခင္းျဖင့္ ေရးသားမွ်ေဝမႈကို
ဤမွာပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္ပါ၏။

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.